15 Ekim 2014 Çarşamba

Diş ağrısı bir çile...

Uzun zamandır kronik iltihaplı ve sıkışarak çıkan 20lik dişimi dün akşam itibariyle çektirdim. Uzun süredir o kadar çok korkuyordum ki...


3 yıl önce sol alt 20lik diş çekiminde öyle bir ızdırap çekmiştim ki, ağlatmıştı. Günlerce çekilen açlık, ağrılar, kocaman bir şiş. Bu yüzden bir daha diş çektirmek mi tövbe demiştim. Tabii senin ne dediğinin önemi yok, diş sağlığın yerinde değilse her ay diş doktorunda bulabilirsin kendini.

Ben biraz şanssızım diş konusunda. Dişlerim ne kadar bakarsam bakayım pek sağlıklı değil.Genetik bir durum. Sürekli sorun yaratıyorlar. Bu nedenle diş doktorlarından, kliniklerinden, lambalarından, koltuklarından, dzzztttt diye delici aletlerinden hep nefret etmişimdir. Maalesef ki tekrar tekrar benzer durumları yaşadığımdan hep onlarlayım.

İşte dün dedğim gibi çektirdim. Bu sefer korktuğum gibi olmadı. Ağrım var, şişliğim de var tabii ki ama bir öncekine kıyasla oldukça iyi durumdayım. 2 dişi de sol üstten çektirmeme rağmen şaşırtıcı şekilde iyiyim. Yine yemek yiyemiyorum gerçi. Belki de aslında kötüyümdür de o kadar kötü olacağımı düşünmüşüm ki biraz iyi olunca, kendimi iyi sanıyorumdur.

Ayrıca sizin de aklınızda olsun şunlara dikkat etmeniz gerekiyor dişleri çektirdikten sonra;

-Ağzınızda tamponu 1 saat boyunca ısırınız.
-Ameliyat sonrası ağzınızda sızıntı şeklinde kanama olabilir. Ağzınızı çalkalamak ve tükürmek gibi hareketlerden kaçınınız. Ameliyat bölgenizi emmeyiniz, kurcalamayınız.

-Ameliyattan itibaren 3 gün boyunca sıcak yiyecek ve içecek almayınız, ılık ve yumuak gıdaları tercih ediniz.
-Hekimiz tarafından reçete edilen ilaçları düzenli olarak kullanınız.
-Hekiminiz izin verene kadar asprin kullanmayınız.
-Ameliyat sonrası ağrı şişlik olması beklenebilir. Şişlik ilk 3 gün boyunca artıp 4 günden itibaren azalmaya başlayacaktır.
-Ameliyat günü boyunca aralıklı olarak buz uygulamasına devam etmeniz yüzünüzde oluşacak şişliğin azalmasını sağlayacaktır.
-Gece başınızı yüksek tutarak yatınız. Ameliyatlı bölgenin üzerine yatmamaya dikkat ediniz.
-Ameliyatı takip eden 3 gün içinde sıcak banyo yapmayınız.
-Ameliyattan sonraki gün ağız bakımınıza başlayınız, ameliyat bölgesini kanatmadan ve zedelemeden yumuşak bir fırça ile fırçalayabilirsiniz.
-Dikişleriniz alınana kadar sigara, alkollü ve gazlı içecekler kullanmayınız.
-Ameliyattan 1 hafta sonra dikişlerinizi aldırmak için kliniğinize başvurunuz.

Diş kliniğimin dişim çekildikten sonra verdikleri kağıtta yazılıydı.

Umarım ben de bu süreci sıkıntısız atlarım da, dişim de tekrardan bir sorun oluşmaz.


Hadi bakalım.

3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun :(

    Blogunu süslü şirinenin blog keşif etkinliğinden buldum takipteyim bana da beklerim http://pembemakyajcantam.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Ben daha 20 liklerin durumuna bakmadım tırsıyorum birazda. :) Geçmiş olsun,

    YanıtlaSil