1 Ekim 2014 Çarşamba

Mis gibi çiçekler!

Bugün iş yerinde zaman öldürmeye çalışırken yeşilci bir site keşfettim. Siteyi incelerken "Havanızı temizleyen saksı bitkileri" başlığı ilgimi çekti.

(Siz de incelemek isterseniz; http://www.yesilist.com/cms.php?u=havanizi-temizleyen-saksi-bitkileri&id=604 )

"1-Şeytan sarmaşığı (Epipremnum aureum) Kediniz varsa salon sarmaşığı olarak da bilinen bu bitkiye dikkat edin; yapraklarını yemesin; ağız çevresinde iltihaplanmalara, dil ve dudaklarda yaralara ve kusmaya neden olabilir.
2. Kurdele çiçeği (Chlorophytum comosum)
3. Güve orkidesi- pembe ya da beyaz (Phalaenopsis)
4. Ağaç minesi- pembe (Lantana camara)
5. Devetabanı (Philodendron) 6. Afrika Menekşesi (Saintpaulia ionantha)
7. Yılbaşı Kaktüsü (Schlumbergera) Kaktüslerinizi bilgisayarınızın yanına koymanızda yarar var. Feng Shui’ye göre uygun olmasa da.
8. Kasımpatı (Chrysanthemum)
9. Barış çiçeği/Yelken çiçeği (Spathiphyllum)
10. Çin herdemyeşili (Aglaonema)
11. Paşa kılıcı (Sansevieria Laurentii) Özellikle yatak odaları için. Başucu komodinin üzerine koyun.
12. Benjamin (Ficus benjamina) Bu bitkiler canlı hava temizleyicileri. Hava kirleticileri/zehirleri astım, alerji, üreme ve nörolojik bozukluklar gibi birçok hastalıkla da ilişkili."

Burayı okur okumaz akşam hemen saksı bitkileri satan bir mağazaya gidip, evim için uygun olabilecekleri almak istedim.

Afrika menekşesi, yılbaşı kaktüsü, Benjamin olarak belirledikten sonra çiçeklerimi mesai saatinin bitmesini beklemeye koyuldum. Biter bitmez de koştur koştur topuklu ayakkabılarla mağazaya gittim.

Afrika menekşesini sepete koyduktan sonra, erica diye bir bitki dikkatimi çekti. o kadar güzel pembe pembe baktılar ki bana, hemen aldım :)

Örnek için de doğal ortamdaki fotoğrafını koyuyorum.

EE tabi menekşeyi, ericayı,saksıyı, toprağı alayım derken diğer çiçeklere yer kalmadı. Diğerlerini de alırsam taşımak da oldukça zorlanacağımdan maalesef şimdilik diğer çiçekleri alamadım. Ama bir daha ki sefere alacağım çiçekler arasında lilyum mutlaka olacak. O kadar güzel koku veriyor ki olduğu ortama.

Neyse bu durumda başlangıç noktamdan oldukça uzaklaşmış oldum :) 

Ericayı biraz araştırınca da bakımının kolay bir çiçek olduğunu ve kış mevsimini böyle pembe pembe çiçekli geçirdiğini öğrenmiş oldum

Şu sürekli dekorasyon sitelerinde gördüğüm fikri de denemiş oldum bu çiçeği alarak. Bir türlü işe yaramayan yemek takımlarındaki çorbalık bu çiçeğin saksısı olabilmek için bence çok güzel bir fikir.

Fotoğrafı akşam çektiğimden ışık biraz sevimsiz ama;


Eve çiçekleri doldurmak isterken, yıllar öncesi aklıma geldi.


Anneme "Bu çiçekleri eve doldurup duruyorsun.Ne işe yarıyor?" derdim. Meğerse insan yapay şehir ortamında, hele de İstanbul gibi gittikçe betonlaşan bir metropolde ise, toprağa ihtiyaç duyuyormuş. Bir bahçesi olsun, ağaçları çiçekleri olsun istiyormuş.


Annemi şimdi daha iyi anlıyorum ve gittikçe ona benziyorum sanırım.


Evde limon ağacı, kalanchoe, aloe vera bitkisi ve fesleğenden sonra bir şimdi menekşe ve erica var...


Güzel de oldular.



Umarım bir gün bu şehirden kaçar ve doğayla iç içe olabileceğimiz bir yerde gönül rahatlığıyla yaşarız...

Artık insan doğaya özlem duyuyor, geldiği yere...



1 yorum: